2020-11-15 16:32:35

Prvi hackathon u Srednjoj školi Hvar

DigiEduHack je inicijativa Europskog instituta za inovacije i tehnologiju u okviru Akcijskog plana digitalnog obrazovanja, a provodi se u suradnji sa Sveučilištem Aalto. Svi planirani hackathoni prijavljeni su na web stranici www.digieduhack.com, s ciljem da se u cijelom svijetu u istovremeno radi na rješavanju problema iz područja obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Hackathon obično traje puna 24 sata, maratonski se programira i radi na zadatku. Natjecateljskog je karaktera i natjecatelji rade u grupama od nekoliko ljudi. Organizator hackathona zadaje temu, a grupa s najboljim rješenjem osvaja nagradu. Hackathoni uglavnom uključuju informatičke teme, a rješenje je najčešće kreiranje određene aplikacije.

Na globalnoj razini bilo je prijavljeno 64 hackathona, dok je u Hrvatskoj prijavljen samo jedan. Profesorice Vilma Milatić i Natalija Moškatelo iz Srednje škole Hvar organizirale su hackathon s izazovom kako implementirati kulturnu baštinu u obrazovanje: Integrating cultural heritage in education.

U hackathonu je sudjelovalo 10 natjecateljskih grupa iz srednjih škola i sveučilišta iz Italije, Njemačke (dvije škole), Grčke, Sjeverne Makedonije, Poljske, Ruminjske, Rusije i Španjolske (dvije škole). Ukupno je bilo prijavljenih 15 profesora i 56 učenika. 

Tema hackathona je bila kulturna baština, tj. kako integrirati  kulturnu baštinu u kurikulum. Da bi učenici mogli samostalno doći do rješenja i predložiti svoje ideje ponudili smo im razna predavanja i radionice. Dobili su uvid u to što je kulturna baština, tko su nosioci kulturne baštine, kako rade turističke zajednice, muzeji i razne lokalne udruge, koje aktivnosti provode i na koji način se učenici mogu uključiti u te aktivnosti. Uključili smo stručnjake iz različitih djelatnosti koji su učenicima dali uvid u svoj rad i rad svoje organizacije.

 

Svrha ponuđenih aktivnosti bila je da učenici promišljaju o sljedećim pitanjima:

1. Kako uključiti kulturnu baštinu u škole i uklopiti je u postojeće nastavne predmete?

2. Kako zainteresirati mlade za kulturnu baštinu?

3. Kako potaknuti suradnju škola i lokalnih udruga i organizacija?

4. Kako iskoristiti digitalne tehnologije za promociju kulturne baštine i njeno približavanje mladima?

Nakon svakog predavanja i radionica sudionici su se uključili u raspravu, a mentorice Natalija Moškatelo i Vilma Milatić bile su dostupne za vrijeme trajanja čitavog natjecanja putem chatboarda u aplikaciji Slack.

Natjecanje se u potpunosti održavalo online, a izlaganja i diskusije su realizirani putem video konferencije u Zoom aplikaciji.

Na kraju drugog dana hackathona natjecatelji su predali zanimljiva rješenja, a pobijedila je natjecateljska grupa 'Greek Netizens.'

U pobjedničkom timu su bile dvije profesorice i osam učenika iz srednje škole 1st General Lykeio Kaisarianis iz Atene. Ponudili su kreativno i detaljno rješenje za koje vjerujemo da će lako naći svoju primjenu u današnjem obrazovanju te da će doprinijeti boljem implementiranju kulturne baštine u obrazovanje.  Ekipa iz Grčke je pobjedom dobila mjesto u konkurenciji za glavnu nagradu od 5,000€ i titulu globalnih pobjednika.

Vanjski suradnici ovog natjecanja bili su direktorica TZ Jelsa Marija Marjan, direktor TZ Hvar Petar Razović, turistički vodič i vlasnik agencije Secret Hvar Siniša Matković-Mikulčić, kustosi Marija Plenković i Duje Dorotka iz Muzeja općine Jelsa, i arheologinja Andrea Devlahović iz Muzeja Staroga Grada. Ovim putem zahvaljujemo svim izlagačima na sudjelovanju i podršci u ostvarivanju ovog projekta.

 

  


Srednja škola Hvar