Promocija otočnih turističkih resursa i rada školske ustanove korištenjem GIS tehnologije - Story Map aplikacije
Korištenje (GIS) tehnologija u nastavi može dati značajan doprinos razvoju digitalnih vještina i drugih generičkih kompetencija (komunikacija i suradnja, kreativnost i inovativnost, rješavanje problema i aktivno građanstvo) ključnih za uspješan ulazak na tržište rada 21. stoljeća.
U kontekstu naglašenih društvenih izazova suvremenog doba, važnost prikupljanja, obrade, analize i interpretacije prostornih podataka prepoznata je kao jedna od ključnih smjernica održivog upravljanja prostorom, što se očituje kroz niz recentnih europskih projektnih inicijativa i strateških dokumenata (Digitalna agenda za Europu, 2014; Europa 2020, 2010; Manifest o e-vještinama, 2014).
Geografski informacijski sustavi (GIS) predstavljaju suvremenu tehnologiju za prikupljanje, upravljanje, analiziranje i prikazivanje prostornih podataka, s primarnom namjenom olakšavanja svakodnevnog života u pogledu planiranja ruta i putovanja te organizacije i orijentacije u prostoru. Za razliku od analognih (tiskanih) karata, kojima se čovjek služi stoljećima, u današnje vrijeme, obzirom na razvojne tehnološke trendove, sve veću i važniju ulogu u svakodnevnom životu zauzimaju digitalne karte - GIS aplikacije.
Među najsuvremenijim oblicima GIS aplikacija, posebno mjesto zauzimaju tzv. Story Map - responzivne kartografske aplikacije za interpretaciju prostornih sadržaja, utemeljena na tzv. storytelling konceptu. Navedena programska rješenja, temeljena na multimedijalnoj kartografskoj šetnji prostorom, pružaju korisnicima (zainteresiranoj javnosti te potencijalnim turistima i posjetiteljima) uvid u prostorne sadržaje smještene u odabranom geografskom području (i u željenom vremenskom okviru).
Primjer implementacije Story Map programskih rješenja u nastavi predstavlja učenička aplikacija ''Plaže otoka Hvara'', izrađena u okviru redovnih nastavnih aktivnosti unutar fakultativnog predmeta ''Geoinformatika u geografiji''. Učenici naše škole - Miko Knezović, Šime Vidmar, Nives Ivanković i Gabrijela Jurić, uz stručnu podršku nastavnika Antonija Morića-Španića, izradili su u ArcGIS Online programu inovativnu programsku aplikaciju u kroz koju su, na hrvatskom i engleskom jeziku, interpretirali najznačajnija prostorna obilježja odabranih otočnih plaža. Osim didaktičkog inovacijskog značaja, navedena aplikacija sadrži i (geo)marketinški aspekt u kontekstu promocije otočnih turističkih (prostornih) znamenitosti. Navedena aplikacija također pruža mogućnost višejezičnog tumačenja prostornih sadržaja, što je posebno značajno u kontekstu zajedničke međupredmetne suradnje (u konkretnom slučaju Geografije i Engleskog jezika). Implementacija Story Map aplikacija u nastavi moguća je u gotovo svim nastavnim predmetima (STEM područje, strukovna, humanistička, tehnička, umjetnička i dr. područja).
Korištenje Story Map aplikacija prikladno je također za promociju rada školske ustanove, isticanje primjera dobre prakse u učenju i poučavanju te promociju školskih projektnih aktivnosti. Jedan od takvih primjera predstavlja Story Map aplikacija ''Hvarska europska turneja'' koju su izradili nastavnici Antonio Morić-Španić i Natalija Moškatelo. Kroz navedenu aplikaciju iskazan je prostorni i kronološki pregled svih 33 međunarodnih Erasmus+ projektnih mobilnosti, od prve mobilnosti - ostvarene u mjesecu studenom 2015. godine. Ovakav način digitalne promocije rada školske ustanove pridonosi transparentnijem i učinkovitijem informiranju javnosti o školskim projektnim postignućima, objedinjujući ih sve na jednom mjestu. Osim atraktivnog vizualnog sučelja, aplikacija se može konstantno nadopunjavati novim sadržajima, ovisno o budućim mobilnostima ostvarenim putem Erasmus + programa.
Sl.1. Isječak Story Map programske aplikacije
Zaključno, korištenje Story Map aplikacija u (srednjoškolskom) obrazovanju razvoju digitalne pismenosti i generičkih kompetencija učenika i nastavnika. Imajući na umu kako su digitalne vještine ključ europske konkurentnosti, rasta i zapošljavanja, od presudne je važnosti poticati učestaliju uporabu istih među učenicima i nastavnicima.
Antonio Morić-Španić, nastavnik geografije i geoinformatike, 12.6.2020.
U petak, 29.9.2017., učenici prvih razreda, pod mentorstvom nastavnika geografije i geoinformatike Antonija Morića Španića i nastavnice engleskog jezika Natalije Moškatelo, započeli su provedbu fakultativnog predmeta "Geoinformatika u geografiji" koji je proizišao iz projekta HvaR&D. Izvanučioničkom nastavom u prirodi učenici su se upoznali s najvažnijim kartografskim prikazima u gradu Hvaru i na otoku Sveti Klement. Analizom geografskih karata učenici su se upoznali s osnovnim kartografskim elementima, tematskim sadržajem te namjenom svake od njih. Učenike se nastojalo osvijestiti o važnosti geografskih karata u razvoju lokalne zajednice i promišljanju o izradi vlastitih geografskih karata s naglaskom na lokalnu razvojnu tematiku.
20. svibnja 2017.
Dračevačka ekspedicija.
Terenska nastava održala se u starogradskom ageru, na lokalitetima lokve Dračevice i obližnjim pašnjacima, poljskim putevima i šumi prema Basini. Zaduženja za terensko istraživanja podijeljena su na početku, a prikupljeni materijali bit će upotrjebljeni u daljnjem laboratorijskom ispitivanju. Ne bi ovaj pohod bio vrhunski obavljen da nije bilo hrabrih, upornih i vještih sudionika - bez ikakvog preuveličavanja, kojima je ovo prvi ovakav izlet, a koji su prikupili detaljne i kvalitetne snimke, lokalno bilje, sve pažljivo obilježili GPS podacima i preživjeli sve što smo za njih planirali i ono što je uletjelo neplanirano... Važno je spomenuti i to, da nije bilo stradalih. Moramo se zahvaliti i autoprijevozniku Čazmatrans na iskazanom razumijevanju prilikom organizacije i provedbe ove terenske nastave. Dijelim s vama neke od izvornih fotografije koje nisu digitalno obrađene, a koje su učenici odabrali.
Sve se nalazi na web stranici Botanike iz 2016/2017: https://stem-botanika-2016.weebly.com/aktivnosti.html
24. svibnja 2017.
Natrag u laboratorij.
Uzorke vode i tla ispitujemo na organske tvari i kiselost kako bi utvrdili njihovu kvalitetu i zdravlje za organizme koji tu žive. Učimo se voditi Dnevnik rada, kao u svakom pravom istraživanju, gdje bilježimo podatke i izvlačimo zaključke koje ćemo prezentirati na samom kraju u znanstvenom tekstu. U međuvremenu, otiscima prsta nasadili smo bakterije na naše agare, koje ćemo izložiti eteričnom ulju iz biljke koju smo sabrali na terenu, a odabrali smo Stachys cretica-u, kako bi utvrdili ima li njezina esencija protubakterijsko djelovanje. Za to nam je potrebno izvući eterično ulje u obliku hidrolata (otopljeno u vodi), a to radimo parnom destilacijom. Uzorak hidrolata i nasađenih bakterija šaljemo na detaljnu analizu u odjel za biologiju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Splitu.
Antonio Vidović, prof.
Srednja škola Hvar
Kroz Burak 81, 21450 HVAR
tel. 021/717 -138
srednja-skola-hvar@st.htnet.hr
email ravnatelja : sasa.paduan@skole.hr
Izdvojena lokacija Škole u Jelsi
Pelinje b.b., 21465 JELSA
Voditeljica računovodstva : 021/761-500
Tel.voditeljice u Jelsi: 021/717-589
Tel. stručnih suradnica: 021/761-157
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |